„Region Beskydy“ volejbalová liga

Diskuze

Přidat příspěvek

David - Šenow 06.03.2017 17:25

Příspěvek od Wernera jsem viděl až po odeslání mého vzkazu, děkuji mu, trest přimám a respektuji. Nechci znova rozdmýchávat tuto diskuzi. Rád se zůčastním diskuze o další sezóně, třeba na finálovém turnaji. David

David - Šenow 06.03.2017 17:21

Ahoj všem, jen pár dopňujících informací k předchozím zprávám. S Kubou Matýskem máme hostování do KP od začítku sezóny, ale nebyli jsme na soupisce. Chtěli jsme vyjednat dopředu vyjímky, volal jsem p.Ličkovi. Nepovolili nám start, proto jsme KP nehráli a klukům z VŠB jsme oznámili, že nastoupíme pouze v největší krizi. Kuba nenastoupil vůbec, já na jeden zápas, můžu to doložit historií soupisky VŠB, dopsán jsem byl v lednu. Požádál jsem o vyškrtnutí, vedoucí týmu to neudělal, a v dalších zápasech jsem již nenastoupil (opět klidne doložím). Do KP můžou pouze registrovaní hráči se zaplaceným licenčním poplatkem, nešlo to vyřešit kámošem „načerno“.

V následujících zápasech nebylo kým náš tým doplnit, máme totiž tým i v lize B (tým POHODA). A vzít tam kámoše nevolejbalistu do počtu je podle mě větší chyba, odnese to někdo kotníkem, to mi tady všichni potvrdíte :(.

Proto už asi chápete, že mě mrzí, že když můj start někomu vadil, mohl přijít přímo, předpokládám, že by danou situaci rychle pochopil, a nemuseli by jsme kontumovat a diskutovat :). Startovat na finálovém turnaji nebudu. Bohužel je ŠENOW stále oficiálně diskvalifikován. Podal jsem odvolání, a věřím, že vše dobře dopadne :). Každopádně také děkuji pořadatelům, nezávidím tuhle situaci, a omlouvám se, že jsem k ní poměrně hodně přispěl. Ale aspoň se otevřela diskuze a před další sezónou si vše ujasníme. Já do diskuze podpořím názor Jirky, kdy třeba při zranění hráče by nebylo špatné umožnit dohrát zápas v 5 po dohodě se soupeřem a rozhodčím. Třeba proti nám hrála holka se zraněným kolenem, sotva stála, bylo mi jí opravdu líto.

PS: můj start v KP bohužel neprokazuje mé herní kvality, ale spíše nízkou úroveň KP :D

Werner 06.03.2017 17:00

Ahoj nebo dobrý den všem, byli jsme vyzváni k reakci k diskuzním příspěvkům. Záměrně jsme nereagovali. Rozjela se diskuze, která nás donutila k reakci. Zdeněk Lička před více jak 10-ti léty, vytvořil z lásky k volejbalu, který ho doprovázel spoustu let variantu rekreačního vyžití a možnosti hrát volejbal ve smíšených družstvech, hlavně pro neregistrované hráče. Myšlenka proč, už byla citována, ale nebyla citována hlavní myšlenka Zdeňka, za kterou i s Jirkou stojíme, když nás Zdeněk přizval ke spolupráci. Tato základní myšlenka je myšlenka stará skoro jako lidstvo samé je, hrát vždy dle pravidel „FAIR-PLAY“. Nechci a nebudu se chovat jako dráb a nebudu pořád kontrolovat, zda někdo vědomě porušuje naše pravidla. V letošním ročníku hráč ŠENOWA David Valový je odstraněn ze soupisky družstva a nebude hrát poslední kolo. Každý rok přináší něco nového, připomínky, náměty, postřehy a zkušenosti z letošního ročníku vyhodnotíme, a pokud dospějeme k závěru, že je třeba pravidla přepracovat, tak je třeba i razantně upravíme. Nebudeme se více k tomuto na webu vyjadřovat a považuji tuto záležitost za uzavřenou. Nebráníme se jakékoli diskuzi, ale ne touto formou.

Košňa 06.03.2017 16:25

Ano, nástup je 7.9.2016, to je datum, kdy bylo vyřízeno hostování… Jestli nastoupil a kdy nastoupil zjistíš pouze ze zápisů, a pokud by se to mělo řešit do důsledků, tak nezbyde nic jiného než požádat vedoucí KP o zápisy…

Marianovi:

Jasně, chápu, že Ti nejde o Davida, ale o ty další, zatím neznámé, pokud jsou…, ale tím celá tato debata začala…

Každopádně je to na debatu s vedením, aby tato soutěž neztratila svůj kredit, což by byla obrovská škoda, myslím, že za ty roky se vypracovala v docela dobře fungující podnik pro lidi, co rádi sportují a mají rádi volejbal…!!!

Pavel 06.03.2017 15:44

Ještě bych doplnil jeden fakt – když nyní najdete někoho na soupisce KP, tak nepoznáte, který den přesně nastoupil. Např.u Davida je datum nástupu do KP 7.9. 2016 – ze současného pohledu to vypadá, že nastupuje klidně každý zápas. Už nejde poznat, že na samotnou soupisku jej dopsali někdy v lednu. Proto se možná některé týmy ozvaly. A asi těžko bude někdo dotazovat vedoucího soutěže KP, zda nějaký hráč nastupoval někdy během podzimu a ať se podívá do zápisů. Pokud chce někdo ohýbat pravidla…nevím, ale není nic jednoduššího, než zajít za pořadatelem RBVL a navhrnout třeba změnu nebo je dodržovat jak ostatní a vzít si jako 4.chlapa jakéhokoli kámoše, co mě nenechá ve štychu, byť za cenu horšího výsledku.

Marian 06.03.2017 15:39

Pánové, já jsem nemluvil o Davidovi, ten je si myslím jedinečný případ a souhlasím s tím, že vyloučení celého týmu je poměrně ostrý trest.

Já jsem v té části příspěvku reagoval na ty (údajné) hráče, kteří nastupují BĚŽNĚ tu i tam, nikoliv na Davida, který jen jednou za někoho zaskočil.

Jaroš 06.03.2017 15:18

Mariáne, jsi buď tak omezeny nebo jsi Jirku vůbec nepochopil. David nepřišel z KP do BVL, ale jen si šel zahrát utkání za KP. To považuji za velmi podstatné. Teoretický podle těchto pravidel by i libero z „B“, a bylo by na soupisce KP ,byť by tam nehrálo, muselo být družstvo vyloučeno. Vykašlete se na Davida, to je malichernost.

Košňa 06.03.2017 14:10

Zdravím, po delší době jsem se rozhodl opět reagovat…

Marianovi:

Plně Ti rozumím, co se tady snažíš říct a souhlasím s Tebou téměř ve všem, ale rád bych Ti napsal „Davidův příběh“, který to všechno začal…

Davida znám moc dobře, ještě z dob, kdy jsem hrál, cca 10 let, vždy hrál jen okresní přebor. Když jsem se díval do archivu RBVL, družstvo Šenova, za který hraje, hraje RBVL od 1. ročníku. Před touto sezonou se parta kluků hrající dlouhodobě okresní přebor rozhodla, že zkusí něco nového a pod hlavičkou jednoho mužstva se přihlásila do kraje. 90 % lidí tohoto družstva ještě loni a dlouhá léta předtím hrálo okresní přebor! Byl osloven mimo jiné i David. Družstvo Šenova hraje i nadále okresní přebor a Davidovi bylo vyřízeno hostování, čili je stále kmenovým hráčem Šenova. Nastoupil v kraji na jedno utkání z důvodu toho, že kluků bylo málo. Porušil tím stávající regule RBVL. Za to se všem veřejně omluvil a byl i potrestán.

Někdo tady psal, myslím Kuba, že družstvo Šenova kvůli tomu bude pravděpodobně vyloučeno z RBVL…

Nebylo by lepší místo ostrých slov, sednout si v klidu vedoucí družstev s vedením RBVL, prodiskutovat danou situaci a najít společné řešení, aby už k porušení regulí RBVL nedošlo a zároveň nedošlo k úbytku hráčů či družstev RBVL?

Marian 05.03.2017 22:27

Ano, RBVL je pro pobavení a odreagování se, takže pokud nejsi schopen dodržet pravidla pro účast v ní, nic se neděje, akorát nebudeš hrát. Skutečně je to tak jednoduché.

V dnešní době je těžké sehnat 6 lidí na zápas? V dnešní době? To jako před rokem to ještě šlo, ale dnes už ne? Dnes se může přihodit cokoli? Jako co? Máte tam u vás nějakou epidemii moru, padají vám tam kroupy velikosti bowlingových koulí nebo snad laviny? Pokud ti chybí hráč a všichni jsou nemocní anebo mají lepší věci na práci, než hrát s tebou volejbal, nezoufej, ještě není vše ztraceno, ještě nemusíš porušovat pravidla, brát si zakázané hráče, a pak si to před sebou omlouvat tím, že vás ale fakt jako bylo málo. Pokud totiž máš nějakého kamaráda, a pěkně ho poprosíš, tak ti tam ty 3 zápasy určitě odstojí, abyste nemuseli kontumovat. Takhle jsme to dělali například my, na základě pravidel soutěže, proč to tak tedy nemohou dělat i ostatní? Nemáš kamarády?

„Ostatně u bufetu se dá případný problém také vyřešit gentlemanský.“ Bufet a gentlemanství v jedné větě, paráda. Ale neodbíhejme – máš pravdu. Pojďme hrát – a prohrát – proti týmu, za který nastoupili hráči, kteří nesplňují základní pravidlo soutěže; zasmějeme se pak – s gentlemanskými doutníky značky Camel v puse – spolu, v bufetu: „Ha ha, a to se zdálo, že dnes budeme kontumovat, a takhle jsme vám natřískali!“, koupíš mi pivo, a všechno bude ou-kej, život jde dál, típneme doutníky a jdeme se dál „bavit volejbalem“.

To, že tým může být diskvalifikovaný za chybějícího hráče, to jsi trochu popletl. Stejně tak, jak jsi to popletl, na tom vůbec nikdo z nás nelpí. Družstvo nemá stanovené složení nebo má pro další utkání pouze 5 hráčů a hostování již nelze uplatnit. Stává se tzv. „nepřítomným“ a prohrává své utkání kontumačně 0:2 (0:50) a do tabulky se započítává –1 bod.

Možná se ti to už nějak propojilo, že chybějící hráč rovná se zastupující hráč, který nesplňuje podmínky soutěže, ale ne, nemůžeš být diskvalifikovaný za to, že vás přijede jen pět. Diskvalifikovaný ovšem můžeš být, když si do týmu vezmeš hráče, který tady hrát nesmí. To jsou dvě zcela odlišené situace, no zřejmě ne pro všechny, že, Jirko. A ano, v takovém případě opravdu svůj „čas trávený na 6“ využiješ jinak. Akorát nevím, jestli s radostí.

Těžko říct, jestli by mě kontumované výhry těšily, je to teoretická situace, ke které nikdy nedojde, protože si svoje chybějící hráče postižené týmy nahrazují hráči z KP (údajně) a zpětně už se to bude jen těžko dokazovat, takže k žádným trestům pro třetinu týmů pravděpodobně nedojde. Ale víš, co by mě těšilo určitě? Férově odehrané zápasy s lidmi a PROTI lidem, kteří mají v této soutěži hrát.

A jestli by to bylo „smyslem téhle soutěže“? To nedokážu říct, ale co říct dokážu, je, že smyslem každého sportovního utkání je, teď tě to asi překvapí, FAIR-PLAY.

Po přečtení posledního odstavce jsem ale dostal pocit, že tvůj příspěvek je jen troll, který tu má vyvolat další rozepře, v tom případě jsi narazil na úrodnou půdu. Tvůj příspěvek je strašně hloupý, názor zcela zkreslený, a za druhé tu dva dny už nikdo nic nového nenapsal, vody se zklidnily, ale ty to tu zase oživíš touhle morální žumpou, a pak si stěžuješ na atmosféru.

Pokud máš pravdu a na RBVL skutečně „skvělá“ atmosféra bude, tak to určitě nebude kvůli nám, kteří chceme, aby se pravidla soutěže, kterou všichni hrajeme, opravdu dodržovala. Kdyby je totiž v první řadě dodržovali všichni, tak se tu nic neřeší, a na finálovém kole RBVL by byla skvělá atmosféra i bez uvozovek. Jirko.

Jirka 04.03.2017 20:03

A ještě něco. Smyslem BVL je heslo „Pojďme se bavit volejbalem v každém věku“. Myslím si, že pravidla jsou dost přísná. Jsme všichni amatéři, máme své jiné povinnosti, starosti, problémy a bvlka je hlavně pro pobavení a odreagování se. V dnešní době je těžké dát dohromady skupinu min. 6 lidí na zápas, může se přihodit cokoli. A lpět na diskvalifikaci družstva např. pro neúplný počet / ano je tam možnost půjčit si hráče, ale ten musí odehrát všechna utkání za toto družstvo v daný hrací den / mi přijde taký zbytečně přísné. Jinými slovy. Těšilo by ty, co pořád remcají, mít polovinu zápasu vyhraných kontumačně ? To by byl smysl soutěže? V tom případě čas stráveny na 6 s radosti využijí jinak. Chce to více benevolence ze strany pořadatele a více tolerance vůči sobě navzájem zase od hráčů. Ostatně u bufetu se dá případný problém také vyřešit gentlemanský.
Pro nespokojence s tímto názorem, „Hůra do diskuze“ piště a piště, dejte se do toho a na BVLce bude skvěla atmosféra. Je mi upřímně líto pořadatelů. Jak dlouho budou mít vůbec ještě chuť tuto soutěž pořádat. Vždyť to dělají jen a jen pro nás. Uvědomte si to.

Pořadatel „RB“VL

Beskydská volejbalová liga amatérů, z.s.
Vítězslava Nezvala 549, Frýdek-Místek
IČ 02694409

Statutární město Frýdek-Místek Region Beskydy